måndag 16 januari 2012

Hittade lite tänkvärda ord

En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ”-I alla människor bor det två vargar som slåss.

Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka,
sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.

Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet,
välvilja, empati, sanning och tillit”.

”Vilken varg vinner?”, sa barnet.

”-Den du matar”, sa den gamle mannen...



Tycker det är sånt som vi borde tänka på oftare. Det är så lätt att stirra sig blind på vad man inte har och försöka hitta fel och brister hos sig själv och andra att man glömmer det viktiga. Att vi älskar och förstår varandra och tillsammans skapa en värld som vi vill leva i. Så mata er goda lilla varg lite oftare så tror jag att alla skulle må bättre! Det är som vid julafton, jag blir inte hälften så glad för mina presenter som jag blir av att se mina nära och kära öppna sina! 

1 kommentar:

  1. Tänk värda ord vännen :)

    Kan bara hålla med dig om julafton, jag ser framemot att tomten ska komma för att jag vill att de andra ska se vad jag har hittat för fiffigt till dem :)

    Kram

    SvaraRadera