onsdag 23 maj 2012

Sol, sjukgymnast och tantskor.

Solen skiner himlen är blå, vad det är skönt att leva då! Högt i topp går allas humör och det är det som susen gör! 

Detta fick vi sjunga varje dag när vi skulle gå hem efter skolan på mellanstadiet. Jag tyckte det var skittöntigt då men jag tror nog att det var bra. Om jag ska tänka mig in i lärarrollen en liten stund innan jag går tillbaka till tokiga mammarollen så är det nog nyttigt för barnen att samla sig och ha ett ordentligt avslut som alltid ser likadant ut. Och att det sedan är sprängfyllt med glada utrop och att man blir glad av den är ju också toppen! Tror jag ska tvinga mina små gryn sjunga den när jag en dag har en lågstadieklass!

Annars har det varit en bra förmiddag tycker jag, lämnat Tuva på förskolan och sedan raka spåret in till citygross med man och bebis för att handla glasögon till mig, solbrillor - keps - hårband och sandaler till Tuva och nutrilettbars till Jacke att ha i bilen när han jobbar sent. Fick inte med oss allt, blev inga solbrillor eller glasögon men det kan man ju vara utan ett tag till! Ska ta kort på Tuva sen så ni får se vad härlig käck hon blev min tuffa brud! Och att det sedan är en prinsessa på flippflopp skorna hon fick gjorde ju hennes dag fabulös hihi hon älskar verkligen prinsessor och älvor. Ska köpa fler såna saker även om jag är väldigt glad i hello kitty men så får det vara vill hon ha prinsessor så får hon prinsessor.

 Foto; Emmy Jonsson

Sen fick jag en skön ond stund hos min lilla sjukgymnast idag. Var första gången jag var där men det kommer att bli fler gånger är jag rädd! Fick börja med att klä av mig till bara underkläderna med skit fula trosor på mig, skit också och sedan ställa mig med ryggen mot henne för att hon skulle se hur min rygg såg ut för det är den jag har ont i. Och det första hon säger är ojdå! Min första tanke var väl att jaha nu blev hon äcklad av min håriga svank men sedan fortsätter hon och säger att det var bland det värsta hon har sett. Jaha men tack då för helvete! Jag är småbarnmamma och har kanske inte tid att ta hand om min onormalt rikliga behåring på kroppen!! Men det var ju så klart inte det hon syftade på utan mina fötter. Hon menade på att jag går galet snett och att så länge som jag går så kommer min rygg aldrig att bli bra. Så nästa vecka ska jag filmas och få gjuta av fötterna för att få tantskor. Fatta om det byggde på min ångest över att fylla 25! Jag fyller tant och ska få tantskor med specialdesignad sula! Tror ni att man kan få sulan med nått snyggt motiv på i alla fall? Eller måste de vara så där beiga och fula som alla andras tanter? Nej du tack! Ska sätta mig och måla döskallar på för att vara lite tuff med en spritpenna! Tji fick dem!




3 kommentarer:

  1. Stackars dig - hoppas det är en sula som du kan lägga i vilka skor som helst (som jag sett att vissa hämtat ut hos sjukgymnasten...). Typiskt att man ska klä av sig när man inte berett sig på det... Fick göra det hos neurologen en gång och då hade jag dessutom mens som läckt lite... pinsamt :-) Vilket toppenkort på Tuva <3

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva under ovanstående, Siw

    SvaraRadera
  3. Varför postar du som anonym när du endå ska skriva ditt namn morsan?

    SvaraRadera