torsdag 31 maj 2012

Förbannade tutte, för långa fötter och världens bästa mamma!

Håll i hatten nu mina damer och herrar för är ni för fisförnäma av er så kan ni ju sluta läsa med en enda gång!
Vaknade inatt av att min lilla ( hahaha ) tutte var stort som ett hus och det har gått 7½ timme sedan Leison ammade och även en jäkla smärta som stiger mig åt huvudet. Japp det är mjölkstockning, igen! Jag menar kom igen! Har inte haft mjölk i tuttarna mer än 3månader och lyckats få mjölkstockning 2gånger redan. Med Tuva hade jag det aldrig men hon sov ju aldrig mer än 2 timmar så det var väl i princip omöjligt att få det då. Men jag klagar inte! Sover hellre men skulle ju självklart vilja slippa aj aj i tutten också.

 That's me!

Men som om inte det skulle vara nog så kände jag också att det var något mer som inte stod helt rätt till i min kropp. Jag svettas som en gris! Jag har feber. Kul jul tänkte jag och ska precis peta lite på Leia så att hon hjälper mitt mjölkstinna bröst lite när dallret på magen dallrar av sig självt. Vad nu?? Sen hör jag ett avgrundsvrål ifrån magen och känner att nu jävlar skiter jag ner hela sängen! Springer som en galning in på toa och varje gång jag sätter ner fötterna svär jag för då guppar bröstet och det känns som att det ska släppa ifrån bröstkorgen, fast det hade i och för sig varit välkommet just då! Så in på toa och jag säger bara det, den var en nedrans tur att jag sover näck för de byxorna hade Jacke fått tvätta annars!

Sen vaknar man lite halvt groggy efter att ha haft toakalas hela natten, pumpat mjölk och petat på bebis för att få lite lindring. Tuva sitter och tittar på mig och undra när jag ska gå upp egentligen blörk vad hände med sovmorgon när man mår som en disktrasa? Men det struntade hon i hon skulle ha "dea och mackapacka".

Sen har dagen gått i ett verkligen! In till stan med kära mor och in hos sjukgymnasten för att få lite ström på ryggen och sedan göra fotavtryck i något som såg ut som oasis fast rosa. Sen hade vi 1½ timme på oss att hitta skor till mig som jag sedan skulle lämna in. Inga problem tänkte jag, bara in på baronen och gå på euroskor som har lagerrensning. Men vad möts vi av där? En jäkla pisskärring som verkligen hade noll poäng i sin charmkurs! Och hon fattade knappt vad vi menade när vi pratade om skor som man kunde ta ut sulan.
Då började jag tänka på den piloten som hade kört i 13år för något flygbolag utan att ens vara pilot! Sätt för sjutton kunnigt folk på arbetena och inte bara vilket riksmongo som helst där det är ledigt.

Så var det bara in i bilen igen och köra till modehuset och nu börjar jag känna av stressen lite. Ville INTE åka tillbaka in i stan i eftermiddag med en surmupp till tvååring också som tycker att ordet nepp, nej och nääää är de bästa orden som finns just nu ( skjut mig ). Men väl där hittar vi en hälsokost butik som har ett par såna skor! Jippi!!! Vårt letande är över och bara på andra försöket! Men tror ni att de passar då?? Nej det gör det inte! 41 är för litet för mina skidor och det skulle ta ett tag att få hem dem i större. Skit de ska ju in idag! Så in till de andra butikerna och fråga och då kilar butiksbiträdet ner till barnskorna? Ehhh jaha, ja men visst har ni barnskor och tantskor på samma ställe så visst.
Men så var ju inte fallet utan hon trodde jag var ute efter barnskor bara för att jag bar på Leia. Jaja släpp det Lina-Marie tänker jag, lacka inte ur nu och börja slänga skor omkring dig!
Då kommer min älskade mor ifrån herravdelningen och hojtar om ett par skor. Och där var dem! Fick i och för sig ta st 43 för att som sagt jag har ju skidor och inte fötter under de där snygga vaderna.

Så tack snälla mamma för att du hittade skor, betalade dem, bjöd på fika, passade min bebis och lattjade lite med Tuva när vi kom hem så jag slapp få fullkomligt frispel och spela på läpparna!!
Älskar dig!

//Familjen 500km i timmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar