måndag 21 maj 2012

Dagens






Okej då kör vi en dagens!
Vad har hänt idag? Jo jag har varit ute och varit huttbulle med min härliga granne och fått snacka lite skit samtidigt som vi bränt lite kalorier som jag sedan åt upp med en annan ljuvlig väninna från Arby!
Det var de positiva med dagen resten har varit lite sisådär, mitt humör har svajat en hel del och så även min underbara dotters så vi har i princip kollat vem som skriker högst här på 24:an. Jag tror det blev oavgjort.
Nu sitter hon och mannen och badar i badrummet och jag sitter och djupandas med en kopp kamomillte.
Tvårstrotsen är den bara runt två års åldern eller håller den i sig i två år? Och när detta är borta kommer då treårskrisen och slår en i skallen? När får man lugn och ro? För jag har hört och sett en del mammor banka sig blodiga för deras små söta 4 och 5 åringar också... Blir det lugnt sen? Tills de blir tonåringar alltså?
Nej... Jag tror nog inte det... Jag tror att de är gjorda för att ge mammor grått hår och frenetiskt spela på läppen i garderoben.
Men sen! Sen har de sina små ljusa stunder som min underbara lilla plutta hade igår! Då cyklade hon och jag till affären och handlade. Hon fick köra korgen och hämta allt som skulle ner i den och hon lyssnade på allt jag sa och bet inte i nått!! Jag var helt lyrisk när jag kom ut och vi var på ett strålande humör båda två. Såna saker lever man på länge =)


Nu ska jag svepa mitt te, sätta på pedagog ansiktet och läsa en saga för trollet innan hon ska sova =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar