lördag 10 december 2011

Nobelfesten

Sitter och tittar på nobelfesten och blir lite avundsjuk. Skulle vara så roligt att få vara med om nått sånt! Tänk att få komma till en sån vacker lokal och allting är så vansinnigt planerat att till och med glasen har blivit putsade på i flera dagar för att det ska vara perfekt. Serveringen sker exakt samtidigt överallt och uppläggningen är perfekt!
Den enda nackdelen som jag ser det med en sån middag är bordgrannen. Skulle ju inte vara så roligt att få hamna bredvid någon som är super intelligent och själv sitter man som ett fån och fattar knappt hälften av vad människan säger. Då skulle jag nog vilja ha en sån middag fast med vänner, som på bröllopet men ännu finare. Jag säger inte att jag inte tycker att vårt bröllop var fint och planerat för det var det verkligen, men det går ju inte att jämföra med nobelfesten! Men när jag tänker efter så var vårt bröllop finare än vad vår bal var, inte bara för att vi hade finare lokal utan allting kändes mer glamor och välplanerat här. Och det har jag vår underbara toastmaster och toastmadam att tacka för!

En annan sak som jag tycker är kul med att titta på nobelmiddagen är att se kronprinsessan! Hon är också gravid fast i vecka 30! Hon har något mindre mage än mig tycker jag nog, men det kan bero på att hon var bra mycket smalare än vad jag var från första början. Och som min barnmorska ska, måttet blir ju inte mindre av att man har lite mage redan innan :P
Men jag tycker inte att hennes klänning gör henne rättvisa, det skulle vara en klänning som hade lite mer markant midja eller vad man ska säga under bysten. För just nu ser det bara ut som en boll alltihop, bröst och mage smälter ihop och det blir bara en blå röra, ett blåbär.
Men hennes frisyr var bedårande!

Bilden är lånad från http://svenskdam.se/kategori/kungligt/
Foto: Stella Pictures och faksimil SVT

2 kommentarer:

  1. vad säger du om att vi satsar på en festlig
    och lite pompös disputationsmiddag nästa höst/vinter ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, du förstod att det var svärmor även om jag glömde skriva under ;-)

    SvaraRadera