tisdag 13 december 2011

Så trött hela tiden!

Känns som att jag aldrig kommer igång idag, ni vet såna dagar när man bara står och stampar på ett och samma ställe men inget vettigt blir gjort i alla fall. Har pratat med min handledare idag och fått lite extra peppning! Så imorgon ska Jacke och jag hjälpas åt att klippa och kategorisera mina intervjuer så att jag kan börja skriva resultatet! Det ska bli kul att se vad jag faktiskt har kommit fram till.
Annars har Tuva hjälpt mig så att det blivit lite dammsugning och svabbning av golv. Hon är så duktig på att dammsuga ska ni veta! Men innan allt var klart så upptäckte jag att min lilla skatt var tyst. Då sprang jag runt som en tok och letade efter henne, är inte van vid att hon kommer in på toa själv nu och även stänger efter sig så när jag kom in där så stod hon med munnen full av rengöringsmedel till toan ( sån gel man sätter i toan ). Ut med skiten ur munnen och sen ringa till 1177 vars dataröst säger att om man tror någon blivit förgiftad ring 112 och be om giftinformation. Så sagt och gjort så gjorde jag det. En jätte snäll sköterska pratade med mig först innan hon pratade vidare med giftinformationen och han kunde säga att vi skulle hålla koll på henne så att hon inte började kräkas och få i henne lite vätska. Helst mjölk eller en banan för det skulle tydligen kapsla in det.
Men nu ligger hon och sover och har varit precis som vanligt, så det var nog bara jag som är lite för hispig för mitt eget bästa. Idag blir det mycket ensamt med Tuva då Jacke först ska till tandis och sen till memira på återbesök och sen ikväll träningen. Ska sätta mig ikväll och börja sticka Tuvas fuskkrage med så att hon slipper frysa om lilla halsen. Skönt att ha något vettigt att sysselsätta sig med också istället för att bara glo på tv jämt.

Vad gör ni på kvällarna? Är det tv som gäller eller vad hittar ni på? Lite tips skulle vara kul =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar