torsdag 22 december 2011

Julstök!

Varje år så tänker man "nehe! Iår ska vi bara ta det lugnt och jag ska inte stressa med allting!" Och detta året trodde jag att jag skulle klara det, till igår gick det jätte bra! Tänkte bara dammsuga och svabba golvet innan alla kommer på lördag och stå färdigsminkad och nyduschad för ovanlighetens skull. Ha ha ha!
Igår tog det dåliga samvetet tag i mig och jag fick ont i magen för att jag inte bakat eller gjort massa julgodis och lagt in egen sill och alltihopa :(
Dåligt samvete för att jag inte är den gooa mamman som jag ska vara, jag ska baka och göra julfint här hemma och jag ska få alla på sånt underbart julhumör så att ungarna tänker tillbaka på mig när jag är borta och tänka "mamma var världens bästa julmamma! Blir inte samma sak utan henne!"

Så mitt i examensarbetet så tog jag lite paus och gjorde knäck och chokladflan i alla fall! Sen så gjorde jag en lista på saker jag vill få gjorda innan julafton och det blev inte så farligt mycket men ändock sånt som tar tid. Och har man en lista är det lättare för Jacke att hjälpa till också för om sanningen ska fram är han fullkomligt städblind!
Handlade allt inför julen nu och packade in ungen i bilen för att åka till citygross och även till mediamarkt för att ta ut lite kort till hennes dopramar. Tog ett och ett halvt år men nu är de på plats! Men åter till julhandlingen, trodde det skulle vara packat med folk när vi kom in vid tio, men icke! Det var hyggligt lugnt och den ända som skrek var Luvan, men det hade dem redan ordat så fint i affären genom att bjuda barnen på banan ( tack tack tack! ) men bananen tog slut fort och mitt tålamod också men en unge som vrålar TIIIIIIIN, NAAAAN, DEA! ( clementin, banan, dricka! ) Och jag vet att hon inte var hungrig för hon hade precis ätit frukost innan vi åkte. Så älgade ( haha med mina höfter?! ) fram mellan hyllorna och slängde i allt jag kom åt i vagnen och rusade mot kassorna. Kassörskan led med mig och frågade vad det var hon ville ha och medans jag betalade slet hon upp en av mina babybell som jag köpt till Tuva och gav ungen innan jag ens hunnit betala. Men hon blev tyst vilket var huvudsaken.

Men nu sitter jag i min gungstol, nöjd med dagen då jag hunnit plugga, handla, pynta lite, baka och mysa med min lilla sötnos.
Imorgon blir det städa det sista och göra nått fint på bordet, någon som har nått förslag på en fin dukning utan duk som är julig?

God jul på er nu och stressa inte ihjäl er! Det ska inte jag för jag har tagit hjälp av allt och alla! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar