onsdag 13 juni 2012

Accessoarer, kroppen och tigerränder!

Jag satt och funderade vid köksbordet idag på accessoarer. Innan man fick barn så tänkte man att saker som hårband, armband, halssmycken, sjalar, skärp med mera. Men detta hinner jag sällan få på mig eller orkar inte bry mig om för jag ska ändå bara vara hemma med barnen. Men sen kommer jag på, jag har ju massor av accessoarer! För att en accessoar är tillbehör som i form och färg överensstämmer med resten av klädseln  och på så sätt skapar en enhetlig modeform. Och min modeform är småbarnsförälder! Så vad passar inte bäst in om inte snor, kräks, bajs, yoghurt, bröstmjölk och lite lera? Shit jag är ju en riktig modejunkie!

Men en annan sak som också kan ses som en accessoar är kroppen i sig. Alltså en välsvarvad rumpa, fina armar, platt mage och så klart brösten. Vi gör ju en hel del för att förändra oss och precis som med smycken så försöker vi framhäva det bra ännu mer. Men just det här med bröst vill jag stanna lite längre på. Vad är bäst egentligen? Vad är snyggast? Ska det vara platta bröst? Lite lagom? Enorma?


En sak är då säker, mina bröst har inte blivit något som jag vill framhäva efter att jag har ammat två tuttgalningar! För enligt min åsikt är inte bröst som hänger platt fall på magen och nästan når naveln så sexigt. Men det är upp till var och en, finns säkert dem som gillar det! Så jag har bestämt mig för att när Leia inte längre vill ha mer mjölk och jag har nått min målvikt, då lägger jag mig under kniven! Då ska jag få dem brösten jag förtjänar! Då säger jag farväl till 85J och säger hellu 80D!!

Men tills dess så får jag visa upp min bästa accessoar. Mina tigerränder. För det är mitt kroppsliga kvitto på att jag har haft två fantastiska barn i mig. Och det mina vänner är det snyggaste som finns! 



// Familjen Kroppsfixerad

2 kommentarer:

  1. Ja, ibland saknar jag det också. Men sen tänker jag: "UU va gött man har det nu!"
    Apropå det här med kroppsideal, jag skulle fan kunna ge 1 miljon för att ha den kropp jag hade när vi tog studenten. ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Kanonbra Lina Pöss

    SvaraRadera