tisdag 26 juni 2012

Lite skräp rensar magen!

Såg den här filmen för ett tag sedan och jag tog så illa vid mig! Men samtidigt så kände jag "Ahhhh inte ännu mer att ta hänsyn till och se upp för!" För är det inte lite så? Det är en massa saker som föräldrar måste se upp för hela tiden. Det är E ämnen, kemekalier i leksakerna, farliga parfymerade tvättmedel, småsaker som kan lossna och barnen få i näsan och halsen och gud vet vart! Ska man ha dem i en bubbla må tro? Fast det är säkert också sprängfylld med kemikalier.
Sa här om dagen till Jacke att vi kommer att få massor av skäll av Tuva och Leia när de får egna barn sen och börja upptäcka alla saker som vi gjorde fel och som vi gav dem. De kommer att tycka att vi var hemska som hade så osäkra bilstolar och som lät dem äta genmanipulerade grönsaker för när de blir stora så hoppas jag att det har gått så mycket frammåt att vi kan hitta mat i affären, till rimligt pris som inte är besprutat med en massa skräp och gifter.







Men nu när vi ändå är inne på det här med dåligt samvete och barn så tänkte jag att då kan jag ta upp ett annat orosmoment. Städning! Alltså hur gör man!? Jag vet hur man städar men hur städar man ordentligt? Jag tycker att efter 3 timmar städning så är både lust och energi slut och då skiter jag i det. Men trots det så hittar man ännu fler saker som man borde gjort. Söker man på städning på google så kommer det upp hur mycket trådar som helt från olika forum, mest familjeliv.se där alla städar 14 gånger per dag och det är allt ifrån att dammsuga lite snabbt till att tvätta elementen med topps! Och alla är så där "härligt" snälla mot varandra och säger att soc borde komma och ta ens barn om man har lite grötrester kvar på ena stolsbenet när barnen har ätit frukost. Är det bara jag som tycker att man som mamma städar ihjäl sig? Eller man behöver inte ens vara mamma för jag kände så här när jag bara bodde med Jacke också. Och när det kommer gäster då städar man så att fingrarna blöder för folk kan ju inte få se hur man egentligen har det. Med grötrester på stolen och en heltäckningsmatta av leksaker i hela huset.

Nej jag ger upp. Så länge inte barnen håller på att dö av astma för att jag är så slarvig så tänker jag ägna mer tid åt barnen och leka med dem än att städa och oroa mig för att de har leksaker som inte är av trä och som inte är lackerade med nått gift! Överlevde mamma och pappa så borde väl mina barn överleva?

//Familjen Liteskitihörnen

1 kommentar:

  1. Ja, det är lugnt - speciellt som pappa överlevde, farmor har aldrig direkt städat ihjäl sig :-)
    Mycket bättre att umgås med de små grynen och dessutom så har du det ju alltid välstädat - oavsett vad du själv tycker.
    Kram//Siw

    SvaraRadera