lördag 16 juni 2012

Skälby, bää, pippi och kacka!

Igår drog jag med ungarna till Skälby för att låta Luvan rusa av sig och se på alla djuren. Vi skulle även möta upp moster Mia och hennes små gryn! Det blev en underbar dag fast vädret inte var det bästa, men det gjorde inte så mycket då jag tycker det är lite obehagligt att sitta ute när det är för varmt. Och speciellt när man ska springa efter en liten galning hela tiden! Var skönt med några extra händer hos både vuxna och barn när min lilla kravallunge sprang iväg på egna äventyr. Kusinerna Isak och Albin turades om att hämta henne och hon följde snällt med tillbaka några gånger. Tills hon tröttnade på det och sprang ifrån dem eller puttade omkull dem. Måste lära dem hur man fäller henne och sedan sätter man sig fort som tusan på henne tills jag kommer fram. Stackars barn som ska behöva få springa efter vår lilla Luva, men erbjuder de sig så är inte jag sen att säga nej!

Men det var verkligen en härlig dag och efter 6 timmar så vet jag inte vem som var mörast i kroppen, jag eller barnen! Tur att man har en så vansinnigt lugn bebis som bara gnyr när hon vill ha mat. Annars sov hon gott i vagnen eller spydde lite på moster. Det var verkligen skönt att få ha händerna fria och bara ta hand om de större barnen. Var så roligt att träffa dem igen och höra deras tankar och planer! Mias lilla pojke ( 3 år ) pratar nästan hela tiden och sjunger så fint och det stora killen ( 5år ) är så vuxen och klok i sitt sätt så man blir alldeles tårögd! Ser fram mot när Tuva pratar lite mer så att man kan få veta hur hon tänker om saker och ting. Eller vill jag det? Vill jag höra "dumma mamma" eller "usch mamma fes" 700 gånger per dag? Nää hon kan gott vara min lilla bebis ett tag till. Fast oavsett om jag vill det eller inte så blir hon stor och nu kommer orden mer och mer för varje dag! Så igår var det väldigt mycket prat om Mia, bä, pippi, Ella, geeeet, minga (bada) och kacka (Isak).

Men idag är jag nog en tråkmamma för idag blir det tvätt för hela slanten! Fast inte tuva emot, hon älskar att hjälpa mig sortera, ta ut och in i tvättmaskinen och fylla på tvättmedel. Eller är det barnarbete? Som när hon hjälper mig dammsuga? Hahaha känner mig som en riktig slavdrivare! Säger som syrran säger till sina ungar "Min dräng hade också en dräng"!

Bjuder på lite sköna bilder!
Tuva står och pratar med en tomte, nu vet hon hur det känns att prata med någon som inte svarar!

Matar kvigorna med gräs, men aj aj för nässlorna.

Pippi macka! ( matar hönsen )

 
Högre skrek de i kör.... Hmm jag tyckte det var högt nog!!


Äsch jag bjuder på en film också!

1 kommentar: