fredag 29 juni 2012

Pinsamt i simhallen!!!

Idag har jag och min syster varit i simhallen med våra barn och bonusbarn. Sammanlagt blev det 5 barn i åldrarna 0,4-7år. Och två vuxna. Glada i hågen åkte vi till Nybro för att kolla in den nya barnavdelningen som vi hört så mycket om och vi kände att detta kommer vi att fixa galant! Och helt fel hade vi inte. Förrutom ett bajskalas och en rymning, båda av mina... såklart!

Barnen skrattade och hade väldigt roligt och de satt fint och fikade när vi sa till dem och jag tror att vi ( de vuxnas ) självförtroende stegrade och vi kunde sträcka lite på oss så i alla fall en kota hamnade rätt i ryggraden. Tre timmar utan missöden! Sen skulle vi åka hem och vi började packa ihop oss så smått och förberedde barnen på att nu är det roliga slut. Då tittar jag på Leia och hennes mun är som ett streck. Detta streck minns jag att jag har fått höra mycket om då jag ofta såg ut så som barn. Detta lilla streck betyder att nu kommer det bajs. Massor av bajs! Och jag kan berätta att såna där badbyxor med resår i benen och midjan som ska kunna hålla emot sånt gör inte det. Både jag och leia såg ut som att vi hade haft en alvarlig brottningsmatch med en senapsflaska. Så två tokgarvade vuxna försöker på så diskret sätt torka av mamma och barn och få av ungen denna tighta badbyxa. Hahah min lilla sötnos har så mysiga lår och att få av ett par blöta och nerbajsade badbyxor över dem måste nästan ses för att förstå hur nedrans kul det såg ut. Det var nästan effekten som när man ska ta av en ridstövel, man drar och drar och till slut säger det plopp! Men det fixade vi ju och vi såg hyffsat världsvana ut i alla fall.




Duschen och torkningen gick kanon och allt flöt på och ännu en ryggkota fick klicka tillbaka på sin rätta plats. Till mitt älskade busbarn gör entré! Jag hade fått höra i början av vår badvistelse att dörren mellan omklädningsrum och simhall var oerhört trög och att Tuva inte skulle klara den, så jag stod i godan ro och bytte blöja på Leia. Helt naken står jag där och larvar mig med Leia som jag brukar då jag ser i spegeln att Tuva får upp dörren och springer ut. Och snabb är hon med den lilla plutten och jag slutar tänka för 2 sekunder för rätt som det är så finner jag mig själv springade med ett spädbarn på armen, helt naken efter min goa tvååring som skriker MINGA ( bada ) och skrattar som en tok. Jag kan själv inte sluta skratta och känner att jag blir helt knallröd i ansiktet samtidigt som jag skrattar så jag nästan snubblar. Får tag i Tuva och tar henne i handen och går tillbaka med henne. Då som först tittar jag upp och ser en man sitta vid poolkanten och skratta så han nästan trillar i. Då bryter jag ihop igen i ett sånt flatgarv för jag förstår ju hur jävla roligt detta måste ha sett ut. Här kommer en mjölkstin ko springande med ungar överallt och skrattar hejdlöst! Ja fy sjutton så roligt!!

 

Men vi överlevde och är hemma! Och se där, nu fick jag något roligt att skriva om till mitt 100:e inlägg i bloggen! 

//Familjen pinsam! 


2 kommentarer:

  1. Mamma till badnymfen29 juni 2012 kl. 14:03

    Åh herre varför är man inte med o ser sånt här , tårarna rinner =)))))) Puss på dej min badflicka !!

    SvaraRadera
  2. Haha, asså du är underbar vännen! Tack för ett gott skratt. Kramar

    SvaraRadera