söndag 8 juli 2012

Fallskärm, höstblåsor och resa

Igår gjorde jag nog det vansinnigaste jag har gjort i hela mitt liv. Jag och Jack fyller 25 båda två i år och därför tänkte vi att vi skulle göra något lite extra roligt. Så vi hoppade fallskärm! Japp ni såg rätt! Jag hoppade ut från ett flygplan på 3000m höjd rätt ut över Borgholm på Öland. Och det var as fränt! Jag kan inte säga att jag gillade att falla fritt utan fallskärmen de där 40 sekunderna man gjorde det för det kändes som att jag skulle dö vilken sekund som helst, men när fallskärmen hade vecklats ut och man svävade där uppe och det var så tyst att man kunde prata med den jag hoppade med. Det var magiskt!
Att sedan få göra detta tillsammans med min man det gjorde det hela ännu mer magiskt, för att sitta där och hålla hans hand medans man åkte upp och veta att vad som än händer så var vi tillsammans och vi gjorde det vi gör bäst. Är tillsammans och är galna! Åh vad jag älskar honom!!





När vi sedan kom ner så kramade jag om mina älskade barn och upptäckte att under dessa 30 minuter vi var iväg hade min dotter hunnit förvandlas till en prickigkorv! Hon hade haft feber i fredags och var hängig som attan men var mycket bättre igår så jag blev väldigt förvånad. Det har visat sig idag att hon har höstblåsor eller hand, fot munsjuka ( galna ko-sjukan ) som det också kallas, hihi min galna lilla ko! Men jag tycker synd om henne för hon har så ont av dem! Har under fötterna så hon säger aj när hon sätter ner de där små tassarna och läpparna är fulla med, men inga i munnen i alla fall som man ser! Så idag har hennes kost bestått av yoghurtglass, melon, pommes och apelsindryck. Men bara hon får i sig nått så är jag glad!



Men något som inte gör mig lika glad det är att jag inte får sova tillsammans med min make på 4 nätter! Det är ju asalång tid som de skulle säga i stan ( Kalmar ). Vi säger till Tuva att pappa är på resa så att hon inte tror att han ska vara iväg så här länge varje gång han ska jobba. Är en hel del ord som man får tänka på vad man säger numera. T ex så är jag ganska glad i svordomar i tid och otid vilket min lilla gryta snappar upp ( små grytor har också öron som min mamma säger )!! Mamma kan hon inte säga men när jag råkar säga bitch då kan man snacka!
Men tillbaka till Jacke, känner att jag är smått ofokuserad idag. Men han ska jobba nu i tre veckor uppe i Laxå sön-tors och kommer hem på helgerna. Inte jätteskoj med sjukt barn men något som kommer att bli skoj är pengarna! Då ska jag banne mig klia hans rygg och kasta han i sängen en liten veva och sedan raka vägen in till modehuset för mamma vill ha något fint!!! Eller sa jag för mycket nu? Det kanske hade räckt att sno plånboken och shoppa för allt vad sömmarna håller? Hiihi

//Kvinnorna i familjen ( vi som är hemma ju! )

2 kommentarer:

  1. Jag hjälper dej så mycket jag kan lilla <3

    SvaraRadera
  2. Jag me <3
    Ni är bästa lilla familjen som finns :-)//Siw

    SvaraRadera