måndag 23 juli 2012

I ensamhetens tecken

Jag får be om ursäkt att det har blivit väldigt lite bloggande sista tiden men jag har verkligen varit helt slut på kvällarna! Min man och jag kom överens om för två veckor sedan att han kunde testa på jobba på annan ort och tjäna lite mer pengar. Vi tänkte att det är så många som klarar av att vara ifrån varandra och det handlar ju bara om 3 heldagar och 4 nätter, det kan ju inte vara så farligt. FEL!! Det är farligt! Det är hemskt! Det är ensamt och helt förödande för självkänslan som förälder. Jag menar när klockan slår 5 så är man färdig. Då är huvud stort som en vattenmelon av allt tjat och tålamodet som man har portionerat ut under dagen är helt slut och man räknar minuterna till klockan är åtta så att man kan gå och lägga barnen. Så nu vet vi det. Inga längre rundor utan varandra. Punkt slut. Eller som Tuva säger; "putt shlut".

Dock så måste jag säga att man har världens bästa familj som alltid finns där. Svärmor, mamma och syrran har ställt upp nått vansinnigt mycket och jag tackar verkligen dem med hela mitt hjärta!!

Men jag ska berätta om en liten sak. En liten gåva ifrån de stora teknikgudarna. Den heter Samsung Galaxy 2! Det är en underbar liten surfplatta som gör att jag kan åka hem till folk, ta en kopp kaffe UTAN ATT SPRINGA IHJÄL MIG! Det finns appar på denna lilla manik som gör Tuva lyrisk, särskilt en som heter talking Tom, en liten katt som härma henne och man kan smälla en påse bakom den så att han blir så rädd att han hoppar upp i takkronan och då skrattar min lilla gullunge så mycket så hon tjuter! Men gud vad jag är nöjd med den!

Fick nytta av den idag också när jag skulle varva ner henne och hennes lilla kusin på 3år. De låg så fint i sängen och tittade på film tillsammans och de är så söta!!!! Ville bara äta upp dem!
Men en sak är då säker... 5barn är typ 5 för mycket! Nej jag skojar bara men idag har jag och syrran haft hand om 5 barn på 7, 5, 3, 2år och en på 5 månader. Samtidigt som vi har flyttat in henne i nya lägenheten, städat, hängt in saker i garderober, monterat möbler och kört runt för att hämta möbler. Det ni! Det är nog bara två mammor som skulle klara den kombon! Samtidigt som man ser till att barnen får lunch, mellis, middag, en runda till lekplatsen. Är väldigt nöjd med denna dagen!!

Men nu ska jag hoppa i sängen för om ett par timmar vill Tuva sova hos sin mamma och sparka henne i ryggen samt en liten bebis som vill ha mat och krampaktigt hålla sin mamma i tummen så att hon inte kan vända sig om på hela natten.


Bjuder på en bildexplosion från sist!!
Mammas trött lilla fisloppa

Universums snällaste svärmor/farmor

Full i bus!

Syrran och stora killen

Ska åka en livsfarlig linbana

Tuva ser upp till sin kusin och vill också åka linbana

"Wow vad häftig kusin jag har!"

Titta mamma vad högt jag är!

Nähä då klättrar jag väl högre då!

Sommarens finaste bild! Kusinerna är samlade.

Tittut!

Jobbigt att leka i värmen!

Albin ska visa sin arga min!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar