söndag 1 juli 2012

Tillsammans med samma människa?

Nej min älskling är verkligen inte tillsammans med samma människa idag som han var för 8 år sedan när vi träffades. Inte bara för att alla celler i kroppen byts ut vart 7år utan för att man som människa utvecklas och förändras. Och tur är väl det! För åtta år sedan så var jag en blyg, ganska pryd och tillbakadragen människa. Hade också början till ätstörningar tror jag eller om det bara var att jag var så nedrans förälskad i min man så jag gjorde allt för att han skulle tycka att jag var snygg. Men idag är han verkligen inte ihop med den tjejen. Jag känner knappt henne! Idag är jag väldigt social om jag får säga det själv, har inga problem alls att prata med nya människor och jag kan nu ställa mig framför en hel klass och ha lektion utan att vilja ta livet av mig innan. Och pryd är nog det sista folk skulle säga om mig! Sen jag träffade min man har min prydhet fått ge vika för den andra sidan av mig. Som tycker det är vansinnigt intressant att snacka om sex, eller ja i rätt sällskap, kanske inte skulle gå över till min gamla granne och snacka om diverse vilda ting vi kan hitta på. Eller ta bara som ett exempel inlägget pinsamt i simhallen då jag spritt språngande naken kommer utfarande bland massa människor asgarvandes! Hade jag råkat ut för detta när Jack och jag träffades hade jag förmodligen gått och hängt mig. Men jag gillar mitt nya jag. Vet inte om det har med åldern att göra att man inte tar sig själv och andra på så blodigt allvar, att man tillåter sig själv att skratta åt livet.
Ser i så fall fram mot att bli äldre! Tänkt vad knäpp jag kommer att vara om 8år till då!?

Men det är inte bara insidan som har förändrats. Det har även utsidan genom åren och jag kan inte säga att det har varit till det bättre. Men jag har vaknat nu och från och med idag så lovar jag mig själv, min man och mina barn att aldrig bli den kvinnan igen!


Detta är kvinnan Jacke blev tillsammans med, 17år gammal.

Några år senare 20år gammal.

21år

22år

23år

24år

25år

Så nu hoppas jag att jag kan ta mig tillbaka, kanske inte så långt som på första bilden där jag vägde 67kg till mina 180cm, men i alla fall 75-80! Idag väger jag 88 och jag har en lång väg kvar. Men det tog mig 8år och två graviditeter att bli så här, så skynda långsamt och byta livsstil är mitt måtto nu!

3 kommentarer:

  1. Jag ser skillnaden och imorron får jag se den live :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Du var så söt som 20-åring! Såg precis ut som lockiga lilla Diesel... :(
    Men snyggast är du absolut idag!

    SvaraRadera
  3. Härligt att du gillar ditt nya jag! Jag tycker du är jätte fin på alla korten och har knappt åldras en dag!! Du är jätte vacker!
    SV: Oh vad roligt att du har hittat "hem" till mig. Ja tyvärr tror ju folk det att det bara är att gå och operera sig och sen är det klart, det gör mig jätte arg när folk säger så. Roligt att du gillar mina tips! Massa kramar och vad trevligt att du hittade hit!! Jag blir såå himla glad, ha en underbar dag! Vilket vackert barn!

    SvaraRadera