tisdag 19 juni 2012

En typ av ode!


Hade jag kunnat hade skrivit det på vers, men så pass bra är inte min språkliga förmåga. MEN jag skulle vilja hylla min granne!

Hon är fyra (!?) barns mamma och de sista två har hon lika tätt som jag men hon har alltid ett leende på läpparna. Hon finns alltid där om man behöver prata eller bara sitta ner och njuta av livet tillsammans. Hon är en sådan person som kan se sin söta tvååring stirra en mitt i ögonen och vända vattenglaset upp och ned utan att bli det minsta arg så att barnet ser. Hade det varit jag hade Tuva åkt ut på blocket på två sekunder, men inte min granne! Hon tar ett djupt andetag och torkar upp det för att hon vet att flickan vill ha uppmärksamhet och då ger hon inte henne det. Inte för en sån sak i alla fall! 

Hon är även en sådan mamma som kan köpa en liten stuga att ha på tomten för att sin äldsta son ska få bo där. Så att hon kan ha honom nära och med en liten förhoppning att han aldrig ska flytta hemifrån, för det är trots allt hennes lilla bebis. Och jag tycker att hon är så underbar!  Och på tal om bebis, hon låter inte sin bebis skrika någon gång. Hon får så ont i sitt mammahjärta av att se sitt barn ledset så fast hon vill både gå på toa, duscha, diska eller bara sitta två sekunder med armarna fria så tar hon sig alltid tid för sitt lilla knyte. Önskar att jag var mer som henne. Min underbara granne! 

Jag vet att när livet känns som en påse prutt här hemma med två ledsna barn och tvätt och skräp upp till öronen så kan jag alltid ringa henne och be om hjälp eller bara ett öra. Och bara att veta det gör mycket. Jag vet att jag har många människor omkring mig som jag kan göra så med men att ha hjälpen två hus bort är speciellt. Nästan magiskt. Det är som en liten röd knapp som man kan trycka på för att inte explodera.

 

Gå även in på hennes blogg!


2 kommentarer:

  1. En sådan underbar vän du har Lina och jag vet i mitt mamma hjärta att i dej har Michelle en likasinnad / Kram

    SvaraRadera
  2. Men LM, du gör mig generad och jag måste givitivs känna mig lite stolt över dessa lovord. Du är för gullig.
    Jag vill även säga att du är en otrolig mamma du också och med ditt tålamod, herre jisses det har jag aldrig skådat någon som har så stort tålamod. I bland när det blir för mycket med de små och man bara känner snälla någon ta mig lååång här ifrån så är det kanon och ha en granne två hus ifrån som kan hjälpa till med ett par extra händer. That's What Friends Are For

    SvaraRadera