fredag 1 juni 2012

Gammal och vis


Jaha nu har man kommit fram till halva 50. Känns lite olustigt men ju mer jag tänker på det så är 25 ingenting egentligen! Jag menar 25år är en jäkla lång tid och jag har förmodligen ( förhoppningsvis ) 25*2år kvar att leva! 
Jag minns inte någonting som hände för 25 och sedan och knappt något för 20år heller. Så då måste det vara lång tid. Och har jag då ännu mer tid kvar på moder jord så ska jag väl ta tillvara på den istället för att gå runt och deppa och tänka att jag snart kommer att dö? 
Så här kommer en lista på fördelar med att bli äldre: 

  • Det blir lättare att vara moderiktig. Grått passar till ALLT!
  • Du är nu ett år närmare pensionen: År av ledighet och billiga inträden. Ja och så kan jag ju motionssimma för noll och ingenting på äventyrsbadet och när ingen ser på dra in trosorna mellan skinkorna och åka rutchekanan ner och skrika "WIIIIIIII!"
  • Ålderskriser är världens bästa ursäkt att köpa ny bil... eller motorcykel... eller båt... eller spabehandlingar eller kanske ett gigantiskt kök! 
  • Livet börjar först vid 40 så du kan slappa i några år till. Jag håller med farbror Ricke där, jag är ju bara 0 år nu!
  • Dina barn tar hand om din och inte tvärt om. Med andra ord så ska jag bajsa riktigt mycket och skrika på Tuva och sedan rycka undan blöjan innan tvättlapparna kommit fram och ropa "tittut!"
  •  Du kan gå in på systemet utan att oroa dej om du har med dej legget. Inte för att någon någonsin frågat mig om legg där men ni fattar. 
  • Det är helt okej att säja att man glömt och skylla det på åldern. Någon gång slutar jag ju vara gravid eller amma så då måste jag komma på ett annat sätt att skylla på min glömska så åldern är ju utmärkt!
  • Ingen förväntar sig att du springer - nånstans- överhuvudtaget. Vilket är förbaskat bra när man är en sån latkorv som mig!
  • Man kan sluta med att hålla in magen, oavsett vem som går förbi. Fast det har inte jag gjort sedan jag träffade Jacke. Jag menar nått ska man ha honom till och kan man inte få ha lite bukfettma och illaluktande fisar när man är sambo/gift vad sjutton då ska man ha dem till??? 
  • En äldre kvinna väcker inte sin man klockan 2 på natten och frågar efter hans åsikt. Hon litar tillräckligt mycket på sitt eget omdöme för att ge fan i vad han tycker.
 
Jacke nu vet du vad jag önskar mig! 
Grattis till mig och hoppas att ni är duktiga på att kommentera här nu! 

2 kommentarer:

  1. Stort grattis! Hoppas Jacke fattar vinken ;-)

    SvaraRadera
  2. Grattis gumman! Se de blev fler än 5 punkter på den där listan, härligt :) Njut nu av din födelsedag och välkommen över 25års strecket, det är underbart :)
    Kramar!

    SvaraRadera