tisdag 12 juni 2012

Parkour och Leos lekland


Leia och jag på fiket
För lite mer än ett par veckor sedan så var hela familjen på Leos lekland och här fick vi verkligen se vad Tuva går för! Vad roligt hon hade! Jag blev helt imponerad av hennes balans och mod till att göra alla dessa sakerna som hennes lika tokiga pappa tog med henne på! Om man tänker efter så är hon väldigt liten bland alla dessa höga rutschkanor och lianer med mera. Jag hade aldrig gett mig på det! Alltså om det var lika storleksmässigt i förhållande till mig. Jag tror att hon säkert kommer att följa med Jacke sen när hon blir lite större och utöva Parkour med honom och hans kompisar för detta var verkligen hennes grej! Det kanske kan vara en idé för hans förening förresten, att hyra Leos en dag och verkligen få svinga i lianerna och leka Tarzan!

Men nu har vi en liten plutt också som inte alls är intresserad av att åka någon kana, så hon och jag satte oss på fiket och pimplade kaffe. Ja, inte hon då, men jag! Tre koppar blev det till denna kropp som inte är van vid ens en! Och vad jag babblade sen när Jacke kom tillbaka! Jag skakade, mådde illa, fick huvudvärk och munnen kunde inte sluta prata. Snacka om koffeinkick! Aldrig varit med om dess like! En sak är då säker, att reagerar jag så på att dricka kaffe då ska jag banne mig aldrig testa på tyngre saker än så där! Jag kände mig verkligen full och Jacke tittade på mig som om jag vore tokig för mitt i en mening kunde jag börja fnittra helt okontrollerat för att sedan fortsätta babbla på igen. Läskigt haha!

Tänkte att ni skulle få se en liten film därifrån också som jag filmade med mobilen. Jag undrar egentligen vem av dem som hade roligast?! Men jag måste verkligen lära mig att ta med filmkameran i väskan när vi ska iväg på saker. Skulle ju vara så roligt att ha det på riktig film med lite kvalité  istället för en blurrig mobilfilm.




2 kommentarer:

  1. Tror definitivt att jag hade mest kul, Stackars tuva fick bara flyga med av farten. :D

    SvaraRadera
  2. Vi borde åka dit tillsammans någon gång, det är ju snart ett år sedan sist vi var på lekland och då kunde ju inte jag göra annat än att hålla väskor. Nästa gång kan jag hålla väskor och dricka ifatt med dig :)
    Det är skönt att höra att du oxå bestämmer vad dina barn ska syssla med på fritiden när de blir stora, själv har jag bestämt att V bara får hålla på med orientering :)
    Kram

    SvaraRadera