måndag 11 juni 2012

Bröllopsdag

Idag firar jag och min kära make 1årig bröllopsdag. Och det är då bomull man firar eller som jag skulle säga bullmull, men det hör inte hit. Och enligt tradition ska man ge varandra någonting av just bomull då, men vi får väl se. Tror han vill ha en fin blomma hellre.

Men det känns verkligen konstigt. Att vid den här tidpunkten för ett år sedan satt vi på Åmunds vingård och åt sallad och pratade skit med mina vänner, tärna, fotograf och frisör och fortfarande hette Olsson. Usch vad barnslig jag är men nu sitter jag faktiskt här och gråter. Det var den lyckligaste helgen i hela mitt liv och jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde få göra det igen. Det var helt underbart att få vakna på detta fina ställe, simma i poolen, bli iordninggjord av en underbar frisör och min fina syster som sminkade mig så underbart vacker. För det måste jag få lov att säga, jag var vacker! Att jag sedan hade min lilla Leia i magen gjorde bara saken bättre, men det visste jag inte just då.

Men tiden går så fort och nu sitter jag här ett år senare och minns och torkar tårarna. Jag minns hur jag står i lusthuset med pappa, Sanna och Tuva och väntar. Fjärilarna fladdrar runt i magen och jag lyssnar. Jag lyssnar så intensivt efter startsignalen. Vår fina låt. Forrest Gump Piano Theme.

Till slut så hör jag melodin och vi börjar gå. Jag och pappa först och sedan Sanna och Tuva. Och jag ser ut över alla dessa människor som kommit bara för att se oss bli man och hustru. För att fira vår kärlek. Det är underbart. Sen får jag se Jack, min underbara Jack som står där i kostym och hatt och är så vacker. Att jag höll mig från att börja gråta då är ett under! Men dagen gick så fort, vi skrattade och vi torkade tårar om vartannat hela tiden. Talen, lekarna och människorna gjorde dagen fulländad och jag njöt för fullt!

Tack älskade människor som gjorde dagen så minnesvärd och för att ni finns i våra liv!

Och ett stort tack till min käre man som alltid finns vid min sida. Som alltid finns där i nöd och lust. Precis som vi lovade varandra för ett år sedan.

Vill också dela med mig av den sång jag sjöng till Jacke. Det är orden som räknas och med gråten i halsen så tycker jag att det gick förvånansvärt bra!

P.s mobilkamera! 





//Familjen kärlek

5 kommentarer:

  1. Oj oj vilket rörande klipp du la ut. Förstår att din mamma fäller några tårar , så vakert! (var tvungen och kolla två gånger) Åh så liten Tuva var :). Förstår att det är den lyckligaste dagen i ditt liv, så underbart och härligt!!!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt <3 //Svärmor

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen! Det var en grymt bra dag! Allt var fantastiskt och JA, du var och är vacker!

    SvaraRadera
  4. Så fint. Jag hade ingen aning om att du kunde sjunga.
    Visste vill man adoptera bort dom små ibland. Typ skänka dom, till en kringresande cirkus eller liknande. Men det är ju inte så mycket allvar med det egentligen... :)

    SvaraRadera
  5. Gud så fint, jag fick tårar i ögonen =).
    Grattis på er bröllopsdag i efterskott =). Kramar.

    SvaraRadera