tisdag 27 december 2011

Sockerchock


Sitter på Gudmundsgården i Kalmar och har precis druckit upp min mumsiga drink ( läs med stor ironi!). Jag sitter och gör en glukosbelastning då de tror att jag kan ha graviditetsdiabetes, eller de ska kolla det bara för att mitt sf-mått ( måttet på magen ) är lite större än det ska vara vilket kan vara en stor bebis eller diabetes. Kan vara hur bebis ligger också men det märker vi på torsdag då jag ska till min barnmorska igen och mäta. Men nu ska jag då sitta kvar här i deras väntrum i två timmar innan de sticker mig i fingret igen och sen åker jag hem. Är hungrig som en varg och känner mig inte alls pigg på att sitta här och vänta medans magen skriker L
Som tur är tog jag med mig min dator så att jag kan chatta på facebook, blogga och skriva examensarbete! Så lite nytta ska jag väl göra medans jag sitter här iaf. Ganska mysigt tycker jag nog att det är iaf, dator, radio och sen ser man lite andra gravida som ser allmänt förstörda ut precis som jag! Jag vet att man inte ska säga så om en gravid kvinna, de ska stråla och de är det vackraste som finns, men jag tycker inte det! Jag ser bara en kvinna som har ont och lider för det är så jag känner mig just nu. Undra om man kan få invärtes blåmärken i magen? Tror jag har det i så fall för min bebis är vild och inte alls en snäll liten plutt som bara buffas lite. Nej denna lilla skrutt tar i för kung och fosterland och sprakar allt vad hon orkar och försöker att ta sig ut genom naveln eller alternativt mina revben! Det som är positivt är att hon har vänt på sig och ligger med huvudet nedåt så nu slipper jag få dessa karatesparkar på urinblåsan. Man känner sig på något märkligt sätt inte så fräsch när man får en sådan spark och känner att det sipprar ut lite kiss. Nej då känner man sig ännu mer som en strandad val och inte alls vacker och strålande.
Men idag kommer det att bli en kanondag iaf för idag kommer ett par älskade vänner ifrån Göteborg på besök! Ska bli så kul att träffa dem nu då vi inte sett dem sen bröllopet!!! Och det är ju evigheter sedan det var, herre gud jag är gift kan jag tänka vissa dagar för man glömmer lixom bort det, men det känns ändå helt naturligt att kalla sig för Lundqvist, visst är man lite knäpp?
Nehe nu måste jag få lite gjort med mitt arbete också, det ska vara inlämnat på måndag morgon och jag har inte ens skrivit min diskussion! Men jag har skrivit allt annat och det känns kanon! Känns som att jag faktiskt kan klara detta om jag lägger ner lite möda på det. Hoppas att jag får en snäll opponent som inte kastar mitt arbete i papperskorgen och tänder eld på det bara för att demonstrera vad hon tycker om det. Herre gud vad jag är nervös för detta… Kanske inte just för papperskorg incidenten men att mitt arbete ska bli sågat. Vill ju bara ta examen nu så att jag blir klar någon gång och kan koncentrera mig på min lilla bebis i magen och min lilla Tuva utanför magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar