lördag 26 maj 2012

Hela Kalmar åkte till modehuset

"Molnen kommer, molnen kommer" hojtar folk på gatorna och springer sedan som galnar till sina bilar för att transportera sig till modehuset i Kalmar. Jojomen det har varit sol några dagar och då finns det inte en kotte som åker och shoppar. Men när lilla familjen Lundquist ska åka och handla kläder till deras annars så svettiga barn så måste alla åka dit! Ja, jo att det precis har klirrat in en massa pengar på folks konton hjälper kanske lite med. Och att det är morsdag imorgon så alla åker i vild panik för att hitta nått litet sött till lilla mor. Fan det var ingen bra dag vi valde att köpa klänningar och kortärmat till Tuva. Men vi var liiiite smarta i alla fall och åkte så att vi var där vid tio när de öppnade! För då hade inte alla bakfulla grillmästare hunnit komma som har stått och tagit en liten öl vid grillen varje kväll det varit fint väder. Jojo, jag ser er nog era små smygfyllon! Sen att jag är lite avundsjuk att jag inte kan sitta och smutta på en god doolies det nämner vi inte.

Men kläder blev det till ungen i alla fall och sedan bar det av hemåt och plocka in all tvätten som jag hade varit duktig och gjort i veckan. Och simsalabim så hade ju barnen hur mycket kläder som helst! Ja kanske inte super mycket av kortärmat och klänningar men allt annat. Sen så hade en kär vän till mamma skickat med mig hem cirka 20 påsar med kläder till Tuva som hennes lilla tös vuxit ut och där hittade man hur mycket skatter som helst som mitt gryn kan ha nu! Tack tack Nettan!!

Nu sitter jag och gömmer mig lite på kontoret för att komma undan alla måsten. Straffkommenderade Jacke att både laga mat och handla idag med Tuva (!!) så det slapp jag haha där fick han för att han måste vara en sån besserwisserbajskorv ibland! Var så roligt när han kom hem efter affären och berättade att hon hade varit så lugn och fin i affären och hade dragit korgen efter sig så fint och allt var så underbart. Tills de kom till kassorna. Haha tänkte jag nu kommer vi till den smaskiga biten när han berättar om hur hon rev stället och han fick stå och skämmas i ett hörn med dumstruten på. Och det var precis vad han gjorde det! Eller inte stå med dumstruten men berättade om hur hon rev stället! Hon hade till och med lappat till en unge och stulit de andras kundvagnar. Hahaha det är min unge det! Älskar denna lilla tös för att det inte bara är mig hon ska reta gallfeber på utan även sin annars ganska harmoniska far. Blir en liten spark på baken av Tuva det hihi


Ikväll är det ESC och jag vet inte om jag ska se eller inte. Man måste nästan se det för att få vara med och snacka med kompisarna i veckan samtidigt som jag vet att jag bara kommer att sitta och störa mig på låtarna och sitta och skrika "hur i helvete kom denna låten med då!?" och "Ursäkta men gick hon/han bara in i garderoben med lyset släckt och tog första bästa?". Och sen kommer det att vara samma visa som alltid. Folk som röstar på varandra för att få en röst själva och så kommer någon jäkla hakuna matata låt vinna bara för att de hade flest grannar med. Blä på sånt! Nej nu bestämde jag mig för att det blir batman ikväll! Den med jokern, om jag kan sova efter den vill säga. Tycker att han är grymt läskig! Eller Lost. Lost är också bra. Men varför ska det vara så svårt att välja då!? I-landsproblem....

//Familjen Ostrukturerad

1 kommentar:

  1. Men hallå, du kan ju inte missa ESC, det går ju inte?! Fina minnen från en ESCkväll för 4år sedan kram gumman!

    SvaraRadera