söndag 27 maj 2012

Tjockis och ben and jerrys



Uscha ännu en dag med frosseri först ben and jerrys och sedan hem till gammelmormor och äta söndagsmiddag och gräddtårta. Detta har ju spårat ut fullständigt och jag måste säga till mig själv att skärpa mig! Men herregud vad gott det var med ben and jerrys! Vet inte om jag ska förbanna min älskade granne för presentkortet där eller om jag ska hoppa jämfota dit och kyssa henne på pannan för att jag upptäckt detta underbara. Men nu får det vara slut på detta frosseri!
Men det är så svårt när man har en man som kan äta hur mycket gottis som helst och går inte upp ett gram medens man själv går upp 2kg bara av att titta på det där kexet. Och ännu svårare är det när han tycker att man ska göra honom sällskap i frosseriet och med min dåliga karaktär så släpper jag min viktväktar räkning med en gång bara han nämner ordet chips. Blä trögo. Sen står jag där på morgonen. På vågen och försöker intal mig själv om att jag borde bajsat mer för så här mycket vägde jag inte igår!

Men imorgon är det en ny dag, en ny vecka och den veckan som jag vill nå mitt första delmål 90kg. Spelar ingen roll om det står 90,9 eller 90,0 ( eller jo 90,0 hade ju varit klart roligast ) men mitt mål är 90 först på vågen när jag fyller 25 vilket jag gör på fredag. Och idag stod vågen på 91,5. Så nu jäklar kör vi igen! Vill inte snubbla på mållinjen!

Så kom igen och peppa en ledsen tjockis och kom gärna med tips och råd hur just ni gör för att inte gå till skafferiet 100ggr i timmen när ni går hemma med barn/studier eller bara ledig. För det är just det som är mitt svåra. Att vara hemma och sköta mig. Får nog sätta elstängsel runt det där jäkla skåpet!

2 kommentarer:

  1. Släng allt godis och onyttigt. Jacke får väl ha ett förråd i bilen till sig för den tar han ju med sig när han inte är hemma :P
    Lycka till nu, inte ge upp nu så här nära målet!

    SvaraRadera
  2. Det fixar du galant!! Vi får gå mer promenader och förena nytta med nöje. Känner mig lite skyldig till Ben och Jerry, men de kalorierna är snart borta med vinden :)

    SvaraRadera