onsdag 16 maj 2012

Ketchupeffekten?

Inget, inget allt brukar man säga och fasen vet om det inte gäller nu också!
Detta är den andra ladomaten som vi fått hem nu och den funkar inte den heller, vi har nog för gammal panna för det finns tydligen väldigt lite reservdelar. Så nu tågar vi snart in i vecka 4 utan varmvatten och värme i huset.
Känns lite dåsär kan jag säga. Och utan varmvatten kan man inte diska för hand vilket vi får göra nu också då diskmaskinen la av igår. Så vattenkokaren går på högvarv här hemma måste jag säga. Funderar på att sätta en stor kroppkakegryta på spisen så att man alltid har varmvatten men det låter dyrt att alltid ha spisen på så jag vet inte. Detta är inte kul...
Sen var kommunen här igår och skällde på oss för att vi har sanden till framsidan, stenläggningen, på återvändsgränden så de som skulle dumpa av det var här och lämnade det där för ett tag sedan. Och det hade givetvis inte legat där om vi varit hemma och kunnat visa dem vart de skulle ligga, men ringer de inte och säger när de ska komma så kan man ju inte veta! Så nu fick vi skäll för att det ligger där och det ska bort NU, så nu springer min stackars lilla man med skottkärran som förövrigt gick sönder igår så att vi fick köpa en ny idag.
Nu vet jag inte om vi klarar av fler bakslag på ett tag nu för nu känner jag att det är vår tur att få lite flyt.
Nu vill jag bara att framsidan blir klar, pannan ska lagas, diskmaskinen ska fixas och att min lilla man får in lite jobb så att vi har nått att leva på. För mina 4500+ barnbidrag är inte så mycket att hänga i julgranen.

Tycker så synd om min lilla karl som får göra allting för att jag står helt handfallen. Visst jag kan också ösa sand, men vi har två små också som vaknar och vill ha mat och annat så det är svårt att hjälpa honom.
Men vi ska ta ett djupt andetag och så tar vi en sak i taget. Nu har en annan de av ladomaten beställt i alla fall men eftersom att det är massa röda dagar så kommer nog inte den försen på måndag eller tisdag fast han skickar den idag.
Andas in
Andas ut

Älskar dig Jacke hoppas att du vet det och jag försöker allt jag kan för att underlätta för dig. Nu har du rena kalsonger och strumpor i alla fall. Det är ju alltid nått =)


1 kommentar:

  1. Låter som du har en bra filosofi Lina, en sak i taget. Heja heja!

    SvaraRadera