fredag 25 maj 2012

Picknick med sommarsol!




Idag har det varit en helt fantastisk dag! Började dagen med sovmorgon och sedan blev det picknick tillsammans med grannen och några mammor + pedagoger ifrån öppna förskolan. Tuva var superhärlig och vi kunde sitta ner och ha det skönt och fika. Att man kan bli på så bra humör bara att få sova och prata med vuxna människor!
Sedan gick vi hem och båda barnen sov samtidigt så jag kunde fixa lite här hemma i lugn och ro vilket också var skönt som attan! Snappade upp att en del av mammorna skulle låta sina barn bada ute idag och det tyckte jag lät som en jättebra idé! Så jag tog fram Ikea baljan och hällde upp lite ljummet vatten till goungen och hon blev så glad när hon vaknade och fick ha sin nya uv-dräkt som snälla mormor köpt och få bada!
Jag älskar verkligen dessa dagar som bara flyter på och Tuva och jag har varit vänner hela dagen! Var till och med så att jag letade efter henne med blicken när vi var på picknicken fast hon satt i mitt knä! Haha ja då är man inte van vid det!




Blev ju inte världens mest exotiska mat idag utan det blev grillad korv, bröd, räksallad och torkad lök. Det funkar det med! Är man småbarnsförälder så får man stå ut med lite sån mat också, så är alla nöjda och glada sen! Satt och pratade med en vän innan om restaurang besök. Det var länge sedan man åt ute nu! McD, BK och pizzerian i Smedby räknas inte liksom. Utan en riktig restaurang med god mat, en servitris och en meny i handen, det hade varit grejer det! Men vi har varken råd eller vett att uppföra oss så vi tar nog och lägger det på hyllan tills vi kan gå utan barn i alla fall. Då behöver vi bara hålla koll på varandra så att vi inte springer runt och torkar de andra gästerna kring munnen och säger till dem att man behöver inte bara äta köttet utan man kan äta lite potatis också! Ja och man ska inte fisa eller rapa högt heller när man äter ute, det får jag också försöka komma ihåg! Bara för att barnen skrattar högt behöver inte reste av Sveriges befolkning göra det.


Nej nu ska jag åka till affären och köpa smågodis för det är helg!! Och då ska vi ha fredagsmyyyyys dvs Lost! Skulle vilja se den serien hela natten och sova halva dagen imorgon men tyvärr funkar det inte så numera... Eller så har vi bara drillat ungarna fel vad vet jag. 

// Familjen fredagsmyyyyyys! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar