lördag 1 december 2012

1 december - shrek the halls och mamma humor


Om man skulle testa att blogga lite om barnens adventskalender då? Det kanske får mig att komma igång igen?


Jag har gjort en kalender till barnen där jag har lagt ner saker som de ska få göra under dagen istället för 24små leksaker som bara kommer att lekas med i två sekunder och sedan ligga och skräpa på rummet. Så här är listan!

Adventskalender:
1: Shrek the halls - shreks julfilm
2: En tomte
3: En lista och penna - göra önskelista till jultomten
4: Nagellack - måla naglarna
5: En ny film om julen.
6: Kritor - göra egna julkort
7: Ett pepparkakshjärta - Baka pepparkakor
8: Liten schampoo flaska - åka o simma
9: Saffran - Baka lussekatter
10: Nejlikor - göra apelsiner med nejlikor och band.
11: Sagan om Lucia
12: Saffran - Baka lussekatter
13: Glitter till håret
14: Hundhalsband - Chilli kommer!
15: Toarulle - göra tomtar
16: Nonstop - Göra pepparkakshus
17: En kotte - Hugga julgran
18: En julgranskula - Klä julgranen
19: Mossa - göra en julgrupp till julen med saker ifrån skogen
20: Yule - lägga i ett ljus
21: Vattenfärg - göra julteckningar till släkten
22: En knäckform - Göra julgodis
23: En liten julklapp - lilla julafton
24: En bild på soffan t ex - presentjakt!

Så nu är vi igång!
Tuva tyckte Shreks jul var väldigt kul och hon se även på ice age: A mammoth Christmas. Så nu går hon omkring och säger Santa hohoho ( tomte hohoho). Kul hur snabbt det plockar upp olika språk förresten! Vi har bestämt att det bara blir engelska filmer nu, alltså inget dubb alls hädanefter. Och det går fort nu kan jag säga och hon struntar blankt i att allt är på engelska.

Leia tycker också filmen är kul och klappar händerna när Fiona och barnen pruttar i kör när de sover. Min lilla älskling, samma humor som sin mamma!

Det ska bli intressant och se om jag kan följa upp detta nu och fortsätta!



1 kommentar:

  1. Världens bästa kalender . Pussa barnen från mormor <3

    SvaraRadera