lördag 20 juni 2015

Midsommar, huset och arbetsuppgifter.





Hallen, köket och en del av vardagsrummet börjar att ta form. Väggar är målade, fondväggen är tapetserad, hallförvaring på plats, golv i hall och snart hela köket. Mycket händer hela tiden och min älskling jobbar hela kvällarna och nätterna med att få allt klart. 

Jag försöker så gott jag kan med det jag kan. Skruva ihop lite ikea stommar, måla och skriva fast handtag. Men mest lagar jag mat, plockar undan, fixar markservicen med barnen som kläder och packa väskor och sånt. Eller diskar, tvättar, eldar, klippet gräs, trimmat kanter, vattnar våra grönsaker, handlar. Ja men lite bidrar jag nog med iaf även om jacke drar det tyngsta lasset. 

Igår var det midsommar och då åkte vi till våra kära vänner i Torsås. Åhh vad det är härligt att bara sitta och prata, äta och mysa med gamla vänner. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar