måndag 25 april 2011

Påsk

Vilken underbart härlig påsk vi har haft! Vädret har varit kanon och det har varit kalas på kalas på kalas hela tiden. Det har varit systersöner, mor och farmödrar som har fyllt år så kakor har det blivit gott om. Gott för sötsuget men ajaj för magen. Men det är bara påsk en gång om året!
MEN nu tänkte jag sätta igång igen och vara duktig, nu har jag bestämt mig för att en långpromenad om dagen med vagnen och ett par, tre gånger i veckan ska jag ut och jogga. Jag vet att det är trist och jag vet att jag mår skit medens jag gör det, men man mår ju så bra sen! Kan inte fatta de som springer varje dag och bara "det är så härligt att ut och springa, man känner sig så fri och underbart lätt". Pyttsan jag känner mig som en strandad val som kippar efter luft och vatten. Varje steg känns som ett kliva i cement och det är torrt i munnen och det är blodsmak i hela svaljet bara av att knyta skorna. Men nu jäklar! Och armhävningar! Ska göra 10st varje kväll så att de kanske blir lite snyggare, behöver ju inte se ut som en gammal tant redan när man är 23.
Nehe nu blir det mys i soffan och imorgon börjar mitt nya liv. Ska avsluta det gamla med ett brago-kex först bara haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar