lördag 16 augusti 2014

Morgonpromenad med två segdegar

Jag är en effektiv kvinna. Jag kan prata i telefon, hänga tvätt, planera middag och hjälpa barnen med skosnörerna samtidigt och jag bara är sån. Jag vill inte slösa tid på bara en sak när jag kan göra massa samtidigt. Med gott resultat förstås. Jag vill inte gör något halvdant. 
Så idag när jag ska gå ut med hunden på promenad och vara effektiv och lyssna på min favorit podd ( relationspodden med Katrin och bingo ) och dessutom få upp lite flås och bränna en och annan kalori så blev det inte helt som jag hade tänkt. För Tuva ville ju med. Såklart. Och henne kan man inte säga nej till utan att ett smärre världskrig bryter ut och jacke låg halvt medvetslös i solstolen efter årets bockjakts premiär. Då jag tänkte att äsch jag tar väl med henne då och lyssnar på idioten och drar henne i vagnen. Skit i att hon är fyra år gammal och ska gå själv och att jag är förskollärare och ska tänka på att se iaf lite pedagogisk ut när jag är ute med barnen. 

Ehh tror ni att man kan lyssna på podd med en fyraåring? Tror ni att hon kan överrösta högsta volym rakt in i öronen? Svar ja. Alltså seriöst! Barn kan verkligen tjata liv i en död gris! 

Så det var bara att ta av sig hörlurarna och lyssna på 1,5 timmes pratande om vad är det, när är vi hemma, vart ska vi, vart är hästarna? Jag vill rida och jag vill bada, kissa och jag ska göra allt NU! 

Så det gick inte jättefort på promenaden. För hon vill ju gå själv. Och kasta sten. Och pinnar. Och kolla på ALLA maskrosor, brännässlor och kottar på hela vägen. 5km.... 
Men vi fick iaf lite luft och Ebbe blev jätteglad över att få komma hem och bajsa. På gräsmattan, för sån är han :) 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar