måndag 18 augusti 2014

Backa! Undan sa jag, jag varnar er!!

Det är nästan så att man får viska fram det här. För nu ska jag säga något så tabubelagt att jag tror jag kommer att bli lynchad när det kommer ut. Men here we go....

Jag tycker inte om min Iphone. 

Så. Då var det sagt. Så himla skönt att ha det ur världen. En stor sten som släppte ifrån mina axlar. Men nu får man väl hänga sig på dörren ifall att den farliga iphonemobben kommer och ska invadera huset och berätta, övertala och imponera. Nu har jag haft en Iphone 4s, inte den nyaste men inte den äldsta heller med andra ord. Och jag håller på att bli galen! Den är så tråkig. Och den blir varm. Så in i helsikes varm blir det när man använder den så jag tror banne mig att jag inte har några fingeravtryck kvar då de har bränts bort. 

Även om jag fick ett jäkla måndagsexemplar av Samsung Galaxy s4 så var det nog den bästa surfmobilen jag har haft. Att den sen gick och drunknade och jag inte hade råd med en ny mobil utan fick ta över mammas är en annan historia. Men när den fungerade och inte var på lagning ( som sagt, måndagsex ) så var det överlägsen. Kameran var kanon och inget grynigt elände som det blir med ajfån och man kunde organisera och möblera och göra så fint överallt med sina små ikoner. En personlig mobil blev det. Men med en ajfånen så blir det bara: Jaha, ser likadan ut som vilken annan apple som helst. Ur tråkig. 

Vad vill jag säga med detta då? Jo, att när jag har betalat av min Samsung från Telenor, för jag betalar fortfarande på den fast den inte finns i livet, spännande va? Och jag kan hämta ut en ny, så blir det aldrig i livet en Apple igen. Aldrig i livet! 
Då tar vi något annat spännande, men med kravet att det går att ta bra bilder med den. Så har ni något råd på en bra telefon som inte ger mig brännskador, bra kamera och bra batteritid så släng iväg en liten kommentar! 

1 kommentar:

  1. Amen to that!! Samsung galaxy is the shit. (den bra sortens skit) så fortsätt med det. Jag har oxå en s4, funderar på s6, ev mini versionen då mina små händer föredrar en liten mobil (fast mycket på insidan)

    SvaraRadera