lördag 9 augusti 2014

Dagarna blir något slags virrevarr

Första veckan på jobbet är avklarad och jag måste få lov att säga att mina nya kollegor är verkligen toppen. Men vad som inte är toppen är bristen på engagemang ifrån ledningen. Oh my gooood säger jag bara men det tar vi en annan gång.

Denna veckan har inte bara varit premiär på nya jobbet för mig utan barnen har fått vara på mitt gamla jobb denna veckan och det har varit på både gott och ont. De har ju tyckt att det har varit väldigt roligt att vara där samtidigt som det har varit lite förvirrat för dem att jag inte är där och att det inte är deras vanliga fröknar. Men nästa vecka så kör vi som vanligt ett litet tag innan det blir en HELT ny förskola med ny personal och nya rutiner. Spännande men oj vad jag är rädd samtidigt.
För precis som sina föräldrar är våra barn bundna av rutiner och struktur och vill ha kontroll. Och en av dem lite mer än den andra. Så jag hoppas verkligen att vi inte får bakslaget Allan här nu och att det blir gråt, tandagnislan och den oändliga ilskan igen. DET orkar jag bara inte.

Men denna veckan har inte bara bjudit på jobb och förskola utan också panik. Panik över att min lilla mamma ligger i Linköping och blir opererad. Ångest över att jag inte kan vara där för såväl henne som pappa. Och migrän för att jag vill komma in i nya jobbet, få barnen trygga, sysslor hemma och min lilla mamma.

Men allt har gått bra till slut. Mammas operation gick bra, en bra känsla på jobbet och barnen klarade av det lite mer ostrukturerade som blev en sommarvecka på förskolan.

Hade jag varit en person som hade druckit alkohol hade jag fan tagit en sup och sagt skål och grattis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar