torsdag 29 mars 2012

10 guds... Tuvas bud

Barn tror verkligen att de är alls mäktiga och får de inte som de vill så får man baske mig veta att man lever! Ibland känner jag mig lite som Job som Gud testar och testar och testar för att verkligen veta att han är älskad av Gud. Jag älskar min lilla Tuva så mycket men även som Job undrar jag ibland om det är ömsesidigt. 
Här är iaf Tuvas budord:

1. Du skall icke ha något liv vid sidan av mig.
2. Du skall icke tjata på Tuva för hon lyssnar inte i alla fall.
3. Tänk på mig ständigt och läs gärna mina tankar så att du kan tillgodose alla mina behov, oavsett om det är mat, sömn, film, andra kläder, lek eller någon av mina hundra nallar.
4. Du ska icke hava andra barn, djur eller mekanik i ditt knä jämte mig.
5. Du skall icke gå på toa ensam om ens alls.
6. Du skall icke skaffa syskon till allsmäktiga Tuva. 
7. Du skall icke ge någon eller någonting annat än mig uppmärksamhet.
8. Du ska icke ha sex.
9. Du skall icke röra min pappa.
10. Du skall icke röra mina leksaker utan min tillåtelse ty då drabbar min vrede dig hårt! 

Lever man efter detta borde man ju vara safe då? Skulle inte tro det... Detta är bara dagens budord, det är helt andra imorgon! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar