lördag 10 mars 2012

Underbara bloggar!

Har en hel del bloggar som jag följer just nu bland annat

http://www.meekatt.com/ 
Som handlar om en ung och alldeles vanlig mamma som inte skäms över att säga det hon tycker om vare sig samhället eller sina barn! Hon får en att känna sig som en bra mamma även om man precis varit inne på familjeliv.se och fått hela ens världsbild upp och ner vänd. Hon är en kvinna som kan få en att skratta åt vardagens små bekymmer så som bullmage, tjatiga ungar, spy och fettigt hår!  Att hon sedan gör tokiga saker så som tvättar bort lacken på sin mans bil bara för att vara snäll, precis som jag också skulle kunna göra är bara ett plus!

Jag följer också http://burkmatsmamman.blogg.se/
Även hon en mamma som berättar hur det är att vara mamma och inte glamorisera det som om det vore det bästa som finns i hela världen hela tiden. För det är det inte!

http://magdalenagraaf.se/
En blogg som jag rätt nyligen har funnit och efter att ha under alla år trott att detta bara är en korkad blondin som tycker om att visa upp sig i på tok för lite kläder har jag nu fått en annan bild av henne och jag tycker om vad jag ser! Detta är en kvinna som tycker om att ha kul samtidigt som hon är en god förebild för både sin familj och för samhället!


http://annathomsson.blogg.se/
Här har vi en väldigt viktig blogg som utspelar sig här i lilla Kalmar. Det handlar om en familj som samhället och rättsväsendet har vänt ryggen nått så fruktansvärt och jag lider verkligen med denna familj! Pappan har blivit oskyldigt dömd till fängelse i 8 månader strax efter att deras son kom till världen då kvinnan som han tidigare var tillsammans med har ljugit och hittat på en massa. Efter domen mot mannen kom nya bevis fram men då domen redan var fastställd sa bara åklagaren att mannen aldrig skulle blivit dömd om detta kommit fram tidigare men nu är det redan försent. Jag läser och jag gråter och skrattar med dem och jag hoppas verkligen att fler som är i samma situation, då det finns en hel del såna här fall i Sverige får den hjälp de förtjänar! Ingen ska behöva gå igenom det denna familjen gör.

http://www.finest.se/katrin
Håller inte med henne i allt hon gör men hon har en personlighet som gör mig nyfiken och det är så roligt att få se hur andra människor har det! Speciellt dem med pengar och som inte myglar med det! 

Detta är en del av de lite större bloggar som jag läser och ni kanske blir intresserade av dem nu också, vad vet jag. Jag vet bara att de förgyller min vardag när jag får mina fem minuter i lugn och ro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar