måndag 2 april 2012

Nu då?!

Nu, nu ska vi få lugn och ro i den här familjen! Igår införskaffade vi semper droppar, miniform, ett schema för babymassage och så visade faster Anna hur man gör zonterapi för kolik, så nu måste vi få ordning på detta, eller hur? Sen fick jag recept på ett vansinnigt äckligt te gjort på brödkryddor ( anis, kummin och fänkål ) och kamomill som också kan hjälpa.
Imorgon ska jag iväg på föräldrarcafe tror jag att det hette där man som förälder till barn mellan 1-2år kan sitta och "få råd och tips" läs spy galla över sina små ligister så att man åtminstone inte känner sig så ensam längre om att ha ett barn som bits, slåss, skallar en och kallar en för bajs så fort man ens funderar på att tilltala denne lilla ängel. Så där hoppas jag att jag kan få lite lösningar på mina små Tuva problem också. Däremellan är det faktiskt helt fantastiskt att vara mamma =) Idag bakade jag och Tuva krubbelurer, heter de så? Såna där tjocka plättor med bakpulver i. I alla fall bakade vi såna och det blev jättegott och min lilla ängel var så duktig! Hon lyssnade på vad jag sa och hon stoppade inte i fingrarna i matberedaren, ett noll till mamma!

Nu ska jag moffa lösgodis så det piper ut genom öronen och glömma för en stund att jag är viktväktare för just nu mår jag lite såsidär och då är det bara lösgodis som hjälper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar