lördag 21 april 2012

Tråkväder!

Idag är det en sån dag som man bara vill gotta ner sig i soffan med en bra film och mysa. Men när man har två små är det lite jobbigare att göra sånt så vi planerade in citygross för lite veckohandling och även en cykeltur för att de små ska få se något annat än insidan av våra små husväggar.
Nu sitter Jacke och jag vid varsin dator medens Leia sover i vagnen i köket och Tuva sitter med sina leksaker i vardagsrummet med Nalle Phu filmen i bakgrunden.

Denna veckan har Tuva börjat sin inskolning på förskolan också och det har gått jätte bra! Inte för att vi trodde att det skulle gå på annat sätt så nästa vecka så blir det bara en dag som vi ( jack ) får sitta där nere medens hon leker sen är det dags att börja lämna! Spännande!
Vi köpte en cykelsits till henne igår också för att vi lättare skulle kunna ta cykeln dit så den testade vi idag också och det gick jätte bra! Mammas tjocka rumpa behöver dock träna kondition mer för efter 2km så brann det i kroppen på mig av mjölksyra! Det märks att man har varit mammaledig och gravid tätt måste jag få lov att säga, kroppen är helt åt skogen och styrka och kondition är ett minne blott som jag måste jobba med, men det är så vansinnigt tråkigt! Har ju köpt en kettlebell som jag faktiskt gillar att använda men den sista övningen suger all must ut mig och jag känner mig som en gelepudding resten av dagen. Konditionen ska vi inte ens tala om, håll i sidan och mjölksyra bara av att gå till brevlådan i princip. Nej detta måste det bli ändring på, kan ju inte vara en tjockkorv hela livet! Har ju en familj nu som jag måste leva hälsosammare för, om inte annat för att hinna med dem när de springer åt olika håll alla tre snart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar