lördag 28 april 2012

Våren?

Våga man säga de där små orden nu? De där små orden som innebär att det blir grönare och ljusare. Eller ska det komma mer snö? Mer minusgrader och kyla? Nej man kanske skulle våga säga dem i alla fall. Eller kommer det ett bakslag då? Det är ju trots allt inte maj än och aprilvädret är ju riktigt lurigt. Nej jag törs nog!
NU ÄR DET VÅR!

Och på tal om vår och värme så behöver vi verkligen lite värme nu för vår panna har gått sönder och det innebär att vi inte kan får något varmvatten! Och utan varmvatten blir det väldigt kallt i våra små element. Så plusgrader på nätterna vill vi gärna ha nu så att vi slipper elda ihjäl oss i keddyn. Tur också att man har föräldrar nära så att vi kan åka hem till dem och duscha. Har ju trots allt en liten tös här i familjen som är mästare på att skita ner sig! Just nu sitter hon faktiskt i sandlådan och jag vet av erfarenhet att hon kommer inte se speciellt nordisk ut när hon kommer upp därifrån!

Och nu är det så att min make håller på att starta upp en byggfirma, så snälla rara söta ni som läser denna blogg kan ni inte höra av er till honom så att han får jobba lite? Han behöver arbeta, vi behöver pengar och kanske också lite tid ifrån varandra ;)
Han gör kostnadsfria offerter så har ni någon liten idé om hur ni vill ha det hemma med kanske en ny altan, terrass, nytt fint tak eller varför inte en ny fin trappa upp till huset? Då är min make er man för det projektet! Lägg tiden på era barn/varandra istället och njut sedan när min lilla man har snickrat klart!!
Nej nu får det vara nog med reklam!

Ha det gott för nu ska jag amma! =D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar