söndag 10 maj 2015

Renovering på hög nivå.

Vi tar det lugnt och i vår takt men jäklar vad det händer grejer här hemma!! Om vi börjar ute så kanske det inte har hänt jättemycket. Vi har flyttat lekstugan, satt upp ett litet hus på ben som ska bli hönshus i sommar, planterat hallonbuskar och tagit bort lite buskar. Ja men ni vet sånt där smått och gott. 

Men det är här inne som det verkligen händer grejer! Vi började i julas med att göra iordning trappen som såg ut som ett elände. 


Så slipa, måla och lack på den. 


Synd att kvistlacket lyser igenom men mycket bättre än innan! 

Sen gick vi vidare med sovrummet. 
Plocka ut allt, riva upp golv, slipa väggar, väva, tapetsera, måla och lägga golv. 





Sen drog jacke iväg till USA och jag gick och myste av tanken att när han kommer hem så är han utvilad och känner lite tacksamhet till mig för att han fick åka iväg på skoj medan jag drog vardagspusslet heheeheh så fram med stora piskan. Inte för att det behövs för min lilla gubbe är överaktiviteten himself så det är väldigt nice 👌 

Sen blev det kontoret. 

Och det blev samma historia där som i sovrummet men med lite nya möbler för att utnyttja ytorna bättre. 




Men nu börjar det stora äventyret. Nu river vi vardagsrum, kök och hall. 



Jacke river och jag sorterar grejer så att vi får plats med allt. Några släp med soffor och annat till centralförrådet sen blev det riva. 

Detta kommer att bli så jäkla bra!!!! 

Blir mer uppdateringar nu med renoveringen 😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar