onsdag 27 maj 2015

UVI och kalaspanik!!

De senaste dagarnas feber och ryggvärk är förmodligen en urinvägsinfektion som spökar. Har tänkt i en vecka ungefär att fasen vad jag pinkar ofta och så kommer det bara några droppar. Så jag har haft på känn att det varit på gång. 
Så idag ringde jag 1177 och fick veta att jag ska dricka citronvatten och tranbärsjuice och får jag ondare i ryggslutet så ska jag ringa Vc för då kan det vara på väg upp till njurarna och då ska man ha antibiotika. Så nu pimplar jag citronshottar och ska snart göra lite persilje-te som inte alls låter speciellt gott men mina kära vänner rekommenderade det så det är väl bara att dricka och se glad ut. 

Skrev förresten om att Tuva var bjuden på kalas för ett tag sen och nu börjar vi titta frågande på varandra, vad sjutton köper man till en femårig pojke? Som dessutom är lillebror och förmodligen har allt!! Spel? Böcker? Ritgrejer? Eller kommer hon att bli tjejen som kom med de töntiga presenterna då?? 
Hahahaha jag suger verkligen på den här delen. Att barnen växt upp. Massa nya frågor att ta ställning till, den där omvådnadsbiten verkar vara ett minne blott snart. Fan. 

Men när de fyller 13 då tar jacke över. För är det något jag verkligen inte klarar av så är det tonåringar. Jag sänker mig till en 5 årings nivå med en gång bara jag pratar med dem. Nej fy sjutton, tacka vet jag små oskyldiga bajsluktande toddlers ❤️



Lite bilder från gårdagen när man var världens bästa mamma i barnens ögon. Som sagt himla mycket lättare att imponera på än skrikiga och slöa tonåringar 😜




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar