torsdag 10 juli 2014

4års kalas och kanotpaddling

Ja hej och hå vad tiden går! Nu har vi alltså haft vår lilla tös hos oss i 4år. Det är banne mig inte klokt. Känner mig gammal. På riktigt känner jag mig gammal. Det är väl en nackdel med att få barn tidigt. Man blir så gammal fort! Är man 30 och inte skaffat barn än så tänker väl många att de vill göra karriär, resa, hitta den rätta och en massa annat och man ses fortfarande inte som gammal. Men nu är jag 27 och har två barn på 4 och 2år och DÅ känner jag mig gammal! Förstår inte själv logiken för jag kallar ändå människor som är 30-35 för unga människor men mig själv som tant.

Men nu var det inte min tant-noja som vi skulle fördjupa oss mer i utan Tuvas födelsedag =)

Den började med skönsång av mig och Jack som fick barnen att gömma sig under täcker ( tack så mycket!? ) och presentöppning. Hon fick ett hopprep, en strumpa som hon kan göra till krokodil och en flytväst. En hyfsat glad tjej!





Efter det blev det tårtbakning och jag jublade när vi fick dit sidenbandet och tårtan höll ihop sig! Fy fan vad bra jag är!!!! Den var en riktig sötsliskig tok kaloribomb men den var snygg i alla fall. Och sen hade Tuva beställt bär och frukt vid sidan om så att man kunde ta en liten bit tårta och resten frukt om man ville (as if! ). 



Gästerna verkade tycka att den var god och när de hade åkt vidare så tyckte vi att det var dags att premiäråka Tuva2. Jackes hemmabyggda kanot! 

Hur fränt är inte det förresten, att bygga en kanot. Det är bara min stolle till man som kan komma på något sådant! Leia tyckte att det var väldigt mysigt att åka båt. Hon somnade som en stock. 
Tuva plumsade i sjön med finkläderna på när vi skulle ta oss i kanoten efter en liten landstigning. Tokunge men hon var lika glad för det. 




På kvällen fick vi besök av faster Anna och Henrik också som kom med ännu fler vattenpistoler så nu har hon fyra stycken varav en megastor som hon fick av moster. 

Kan tänka mig att det kommer att bli krig mellan alla familjemedlemmarna imorgon också när vi ska prova på vattenballongerna. Så den som vill vara med på lite vattenkrig kan komma hit! 

En lyckad dag med kanot, pooluppsättning, gäster, tårta, slackline och massa bus. Precis som en fyraårings kalas ska vara!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar