onsdag 9 juli 2014

Att fira i dagarna tre!

Imorgon fyller Tuva 4år. ( Shit fyra år, hur gammal är jag egentligen?! ) Och det firades redan idag med att mormor kom över och kidnappade henne in till stan för lite hederlig mormor tid, läs shoppa kläder, skor och leksaker. Tuva var väldigt glad över sin kidnappning och att sedan får åka i ; mormors coola bil utan tak mamma! Så var ju lyckan total.



Så när de kom in till modehuset så var leksaksaffären först på listan för loppan och det blev titta, känna och önska sig hur mycket som helst tills hon kom fram till en båt som hade en liten gul ubåt också. Och den bara MÅSTE hon ha. Eller som hon sa till mig förrut ikväll; jag BEHÖVER verkligen en sån båt mamma. Så det är klart att den lilla materialisten ska ha en sån.

Sen blev det coola skor också, med svarta remmar. Och det spelar ingen roll att mormor försöker att få henne att ta ett par andra som finns i hennes storlek för har vår lilla dam bestämt sig för något så är det så. Punkt slut. Så hon var nöjd som sjutton när hon kom ut därifrån med sina nya, coola skor som hon ska ha till sina nya kläder.

Att hon sedan tackar mormor när vi kommer hem genom att ha vattenkrig med henne så att både BH och trosor blir helt dyngsura är en annan sak. Och att jag sedan skrattade så mycket så att mina blev lite blöta också det är också en helt annan sak.




Avslutade sedan kvällen med att ge henne min födelsedagspresent. Teater på skälby loge, Petterson och findus av myckenoje.se. Väldigt trevligt och Tuva som inte är känd för att sitta stilla längre perioder satt som ett ljus i mitt knä och kollade helt fängslad. Yes jag fick ungen att se på teater! Det blir banne mig föräldrar pluspoäng till mig!! Får jag henne att spela fiol eller måla på duk nu så kan jag lugnt luta mig tillbaka och lite fult se ner på alla andra föräldrar med barn som bara spelar tv-spel ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar