lördag 12 juli 2014

Kramp och slicka på järnrör?

Jag fick en sån jäkla kramp i min underarm igår efter en promenad med hunden så att jag trodde banne mig att jag skulle behöva amputera bort eländet. Har fått kramper till och från nu i armar och ben ett bra tag men med min kropp så är ju det inget ovanligt. Att ha ont i leder, muskler och annat smått och gott tillhör ju vardag så en kramp hit och dit är ju inget att bry sitt lilla huvud om.

Men när krampen inte släpper på 1,5 timmar då börjar till och med jag fundera på hur min kropp är funtad! Så jag ringer 1177 som säger att jag ska ta voltaren, ipren och värme på armen. Yes box, fixar detta och kan röra armen hjälpligt på kvällen.

Vaknar idag och mår bra! Haha! tänkte jag och trodde att jag hade vunnit över kroppen. Tills jag skulle ta ut smörpaketet ut kylen och fick den på foten för armen hade ju inte alls mirakulöst blivit bättre och fått tillbaka styrkan. Sen kommer smärtan sakta krypande igen och ett nytt samtal till 1177 som tyckte att det var galenskap att självkurera mig i flera dygn. Men WTF det var ju era råd tänkte jag!?

Sen frågar hon mig om jag brukar få kramper så här och om det finns någon annan i släkten som har det så här också. Så jag svarar att jag brukar ha kramper men ingen i min släkt vad jag vet. Tänkte säga att min mamma och min syrra kan få kramp i rövhålet ibland men någon privatliv måste de ju få ha så jag sa inte det ;)

Men jag kommer in till jouren som kollar i min journal och klämmer och känner lite tills de hittar att min järnvärde var ju helt åt skogen. Hade 22 i järndepåerna och ligger man under 45 så kom tydligen kramper som ett brev på posten. Så hem och ta en ipren och värm armen för den har fått en massa bristningar av den långa krampen. Och fortsätt äta dina järntabletter, gärna 2 om dagen och järnrik kost sa hon. Undra om man kan få upp värdet lite fortare av att slicka på något järnrör för det där med levermat och sånt är jag inte så jätteglad i. Annars får jag väl äta persilja och broccoli tills jag storknar =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar